Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání

Forma studia: prezenční
Garant studijního oboru: doc. Hana Bergerová, Dr.

Charakteristika oboru a profil absolventa: Obor Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání je koncipován jako dvouoborový a je realizován výhradně v kombinaci s jiným oborem. Oba obory jsou rovnocenné. Stěžejní a dominující v celém studiu je teoretická příprava v jazykovědných a literárněvědných disciplínách, dále je studium zaměřeno na rozšiřování komunikativních komptetencí v oblasti receptivní a produktivní a na interkulturní aspekty komunikace. V rámci Úvodu do didaktiky německého jazyka se studenti seznámí se specifickou problematikou osvojování německého jazyka v čekém vzdělávacím systému a interkulturními vztahy českého a německého jazykovědného prostředí. Cílem studia je připravit absolventy na další studium v navazujících učitelských, popř. neučitelských studijních programech a umožnit rovněž praktické uplatnění absolventům bakalářského oboru.
Absolvent má rozsáhlé vědomosti a dovednosti v odborných základech aprobačního předmětu a dobře se orientuje v základních otázkách pedagogiky a psychologie a oborové didaktiky. Absolvent je připraven pokračovat v navazujícím magisterském studiu učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy nebo učitelství německého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol. Způsob přípravy absolventa však počítá i s možností jeho vstupu do praxe. Bakalář se může dobře uplatnit ve státní sféře nebo komerční praxi v oblastech, kde jsou požadovány cizojazyčné a interkulturní kompetence, a v zařízeních pro zájmovou činnost dětí a mládeže nebo v oblasti volnočasových aktivit dospělých.

Studijní plán (A10)
(Pro studenty, kteří zahájili studium od ak. roku 2018/2019)
Studijní plán pro prezenční studium
Struktura kreditních bodů:
       • Povinné kurzy (ApkNJ VZ10)
                Povinné kurzy: 71 KB
        • Volitelné kurzy (AVKG)
        • Povinně volitelné kurzy (APVKGNJVz0)
                Rozšiřující seminář: 1 KB
                Blokový seminář: 1 KB